Saturday, July 30, 2011

sakit itu :'( sakit itu dugaan !!

wad saya : 7TD katil no : 8

tgu giliran utk buat CT SCAN
cucuk utk masukkn air n ubat sebelum CT SCAN ( sakit :'( )

sebelum operation: cucuk untuk ambik darah ...banyak sakit..siap pejam mata..xleh nmpk jarum...ngeri..tapi nk wat cm mana nk x nk terpaksa la...sampai sekarang masih ada kesan lebam

28/7/2011

buat ct scan ..( pic atas pki baju oren 2 ) dokotr cucuk kat lengan kanan...utk masukkn air...ingt masuk air je la...tgk2 masa dkt bilik scan dia masukkn ubat..ye la nk halang radiasi kene badan..kang xpasal2 pulak dpt sakit lain...masa dokotr masukkn ubat 2 terasa badan panas...rasa cm terkencing pon ada..panas je...dua kali juru scan 2 buat..xtau la kena...dah la x bape paham dgn arahan dia..masa nak masuk kat ap benda tah kn juruscan bg arahan TARIK NAFAS DAN TAHAN bile dh masuk kepala dia bg arahan NAFAS BIASA..yang saya nie xpaham tahan je la...dlm hati cepat la suruh lepas..kang xpasal2 mati pulak...yg jadi juruscan 2 lelaki..malu la jugak..ye la kene bukak tudung..n paham2 la kn kalo buat scan tukar baju n mana pkai ap2..so malu la ..tapi itu kan DARURAT...

dalam masa yang sama ada seorang budak lelaki umur 4tahun kene leukimia...namanya FAIZ rasa sedih nye la...tabah betul hati ibu budak 2...rasa terpikir..saya kalo x panjang umur atleast saya dh rasa hidup 20tahun n dah rasa berseronok dgn family n kawan2 saudara mara ..tapi faiz, baru 4tahun dah di beri dugaan sebesar tu..walaupun ibu faiz cakap baru peringkat permulaan tapi faiz still kene wat kimo yang boleh buat badan lemah n rambut gugur2...ibu dia jugak cakap faiz dh pon ambik sikit tulang sum sum...dapat x bayangkan betapa sakitnya...tapi FAIZ SEORANG BUDAK YANG KUAT ...

balik dari CT SCAN saya g ofis kejap ( MCM ASSOCIATES SDN.BHD ) nak jumpa dorang...dapat jugak jumpa tapi xlama ..saya xlarat hari itu..muka pon x bermaya..saya penat nak bersuara...so lepas cakap saya akan cuti n salam2 saya terus balik...

29/7/2011

pukul 9.00 pagi saya dah masuk wad..tgu doktor ambik darah..tgu punya tgu..kol 12.30 xsilap DR.SHANTI panggil tok check up....doktor ambik 3 botol darah dlm tabung uji 2...tapi doktor tersalah cucuk..bukan salah tapi die try kat lengan kiri..saya ni susah sikit nk nmpk urat..so die cucuk sekali darah xkeluar..tapi saya still rasa sakit...kali kedua cucuk baru berjaya

lepas tu doktor nak check peti suara..so doktor kene masukkn satu wayar tapi lembut la dari hidung terus masuk tekak..dapat x bayangkan...ngeri2...masa nk kuarkan ieee..geli ... tekak terasa perit la....

lepas tu DR ELANK pulak datang nak check leher..n ambik darah lagi..haiyaa..dia ambik kat sebelah kanan tapi kanan dah cucuk semalam so masih bengkak tapi doktor kata jgn risau die buat xsakit...ala biasa la taktik2 cm dlm cerita 2...ajak berbual2 so x rasa sakit la...saya tutup muka dgn towel...huhuhu..takut..lepas tu tandatangan surat kebenaran pembedahan...

petang datang pulak DR.FADIL doktor bius...dia bag tau semua pasal bius..
1: saya akn kene bius penuh
2: saya akn sedar lepas dia cabut gas
3: mungkin after 30 minit sedar sepenuhnya
4: tandatangan surat persetujuan...

lepas itu sata discaj n masuk balik hari ahad..pejam celik pejam celik dah nak hari isnin..pembedahan pon dah dekat....hati gundah jugak la ni..tapi kene KUAT !!

saya KUAT !! saya TABAH !! ALLAH SAYANG SAYA !!















8 comments: