Friday, August 19, 2011

SAYA BELAJAR BAHASA ISYARAT !!


entry diatas bukan bermaksud saya bisu atau pekak .. cuma saya mahu belajar bahasa isyarat untuk masa depan .. sekarang saya akan kurangkan bercakap disebabkan suara yang seperti kartoon !! eh bukan seperti fasha sandha la ( orang yang cakap saya iya kan je ;P )..mungkin saya lagi sedap merlu lemak berkrim suara saya daripada dia ..hehe .. saya cuma belajar yang asas sahaja dalam bahasa isyarat..kalau ada yang tidak faham saya cakap lepas ini sila bawa pen dan kertas ataupun note ketika berjumpa saya =_=

hari ini saya belajar asas A B C sampai Z ..ala budak kecik pun tahu asas ini .. tapi saya baru BELAJAR ok !! senang je rupanya..cuma nak ingat itu sangat la payah ..cikgu tak ajar masa saya sekolah ..grrrr !!
MARI BELAJAR A B C

saya juga cuba belajar asas 1 2 3 dan seterusnya..yang ini agak susah !! tak faham ..grrrr...so nanti kena jumpa cikgu hensem untuk ajar :P senang dapat dan ingat !! hehe

MARI MENGIRA 1 2 3

saya juga belajar bahasa isyarat untuk ucapkan sayang pada ayah mak dan malaysia untuk KEKASIH pun saya tahu !! pewiitttt ;)
SAYA


SAYANG
AYAH

IBU


MALAYSIA

masih ada lagi yang saya kena belajar .. bukan senang nak ingat bahasa isyarat..saya nak cukup kan syarat sahaja.. dengan keadaan saya sekarang ini..saya perlu kurangkan bercakap ..sebab banyak becakap saya penat ;) lagipun orang akan stress dengar suara saya !! haha.. sampai sekarang hanya orang tertentu dapat dengar suara saya yang merdu ini dan hanya kawan dan orang terdekat sahaja saya akan jawab telefon saya itu..

pssst : kawan saya cakap suara saya macam fasha sandha ..ada yang cakap boleh bawak watak kartoon...ok !! lepas ini saya jadi artis !! ganti fasha belakon dengan aaron n ganti upin ipin ok !! grrr ;O

5 comments:

  1. tak pe mai. nty bile kte jumpe, aku bbual ngn kau bahasa isyarat je k. aku support kau. :D

    ReplyDelete
  2. kau reti ke ?? haha..aku tahu sikit je..haha..xpew aku cakap gn kau romantik2 la..hehe..btw thanx !! kau sentiasa ada !!

    ReplyDelete
  3. wahhh....hehehe...dulu pnah gak tertarik nk blja bhsa isyarat nie..haha...nmpak cm best je..haha..:D

    ReplyDelete
  4. nast'z tazsha : best jugak la belajar...saya belajar pon sebab terdesak..tapi xtau la nanti praktikan ke x...;)

    bila suara xde baru nak belajar..terkial2...

    ReplyDelete
  5. Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
    Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

    http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

    ReplyDelete